نوشته شده توسط : تیزلند

معرفی-رشته گرافیک-هنرستان
معرفی – رشته گرافیک – هنرستان
هدف اصلی رشته گرافیک بیان تصویری یک پیام یا انتقال پیام به شکل تصویری به مخاطب است و از آنجایی که حافظه تصویری انسان از حافظه کلامی او قوی تر و دارای گنجایش بیشتری است این شکل از پیام اثر عمیق و ماندگارتری بر مخاطب خواهد داشت.ازد.
politeknikhonar
می 31, 2020
معرفی رشته گرافیک هنرستان
از جمله کاربردی ترین رشته های هنری است که به خاطر گستردگی حوزه فعالیت آن اقشار مختلف مردم را با سطح و هر سنی مخاطب خود می سازد.

 

برای دیدن  لیست هنرستان اینجا کلیک کنید

هدف از ایجاد رشته گرافیک ارتباط تصویری تربیت افرادی است که بتوانند پیامهای مختلف را در سطوح مختلف با استفاده از همه امکانات هنری، فنی، تصویرسازی، چاپ و تکثیر در سطحی وسیع به نحو احسن منتشر کنند. ذوق هنری در زمینه نقاشی، طراحی، آشنایی عملی با طراحی، رنگ شناسی، شناخت ابزار کار در هنرهای تجسمی، شناخت فرهنگ جامعه، شناخت علائم ارتباطی مختص جامعه، آگاهی داشتن در زمینه چاپ و چاپخانه داشتن ذهنی فعال و خلاق، صبر و حوصله و علاقه از شرایط داوطلبان ورود به رشته گرافیک است.

رشته گرافیک در دانشگاه دو گرایش دارد:

1-گرایش ارتباط تصویری عمومی

2-گرایش تصویرسازی

در گرایش ارتباط تصویری عمومی: دانشجویان در زمینه طراحی صحنه، نشانه ها، اعلام ها، صفحه آرایی کتاب، نمایشگاه آثار و نظایرآن تحصیل می کنند.

درگرایش تصویرسازی دانشجویان در زمینه مصور کردن متون گوناگون برای مخاطبان مختلف فعالیت می کنند از جمله آرم، پوستر سازی ، چاپ دستی ، طراحی کاتالوگ و بروشور ، کتاب آرایی ، نقاشی کتاب کودکان ، طراحی پوستر ، تبلیغات تجاری و … .

فارغ التحصیلان رشته گرافیک می توانند در مراکز زیر جذب کار شوند: وزارت فرهنگ و ارشاد ، سازمان تبلیغات اسلامی ، موزه ها ، مطبوعات ، صدا و سیما ، سازمان میراث فرهنگی ، کارگاه ها ، موسسات چاپ و نشر کتاب ، بخش های خصوصی و … .

برای دیدن  لیست بهترین هنرستان اینجا کلیک کنید

 

حیطه گرافیک بسیار وسیع می باشد که از آن جمله می توان به زیبا نویسی ، رسم فنی و نمونه های آماری ، تهیه آگهی مطبوعات و پوستر ، صفحه آرایی و دهها مورد دیگر اشاره کرد.

زبان دیگر کلیه طرحهایی که به وسیله چاپ قابل انتشارهستند طرح گرافیکی می باشند. یعنی یک طرح گرافیکی آمادگی انتشار وسیع به منظور انتقال پیام خویش را دارد هنر گرافیک یا ارتباط تصویری مملو از طراحی و تصویر است وهدف رشته ارتباط تصویری که به آموزش این هنر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می پردازد . ارتقای توانایی های دانش جویان در امور تبلیغات فرهنگی یا تجاری می باشد که تبلیغات فرهنگی شامل :تصویر سازی کتب ، ساخت پوستر ، تبلیغات برای نشریه ها و جراید مانند صفحه آرایی و آگهی های مطبوعاتی می شود و تبلیغات تجاری نیز شامل تبلیغات نمایشگاه های بازرگانی مانند غرفه سازی و غرفه آرایی و یا تبلیغات برای کالاهای مختلف است.

برای دیدن  لیست بهترین هنرستان تهران اینجا کلیک کنید

هم چنین ارتباط تصویری دارای شاخه های دیگری مانند :آرم سازی ، انمیشن و طراحی راهنمای محیطی می باشد . در مورد تفاوت نقاشی با گرافیک باید گفت : نقاشی بیان احساسات نقاش از طریق تم مود رنگ است در نتیجه امکان دارد که پیام روشن و واضحی برای همه ی افراد نداشته باشد . اما گرافیست موظف است پیام خود را به گونه ای بیان کند که مخاطبش منظور او را درک کند. آثار هنری یک گرافیست تکثیر گشته و با متونی چون چاپ همدست شده و مطعلق به همه می شود. اما آثار هنری نقاشی به صورت شخصی و تک است و در یک تابلو تنها می ماند.

عناوین و زمینه های شغلی رشته گرافیک:

طراح نشانه تمبر اسکناس

طراح تیتراژ تلویزیونی

طراح آگهی و تابلوهای تبلیغاتی

برای دیدن  لیست بهترین هنرستان های تهران اینجا کلیک کنید

کاریکاتوریست

طراح بسته بندی

طراح مجله ، کتاب ، … ، بروشور و کاتالوگ

تصویرگر و صفحه آرا ، طرح پوستر ، اوراق اداری

منببع : پلی تکنیک هنر





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: